Monday, August 14, 2006

En svensexa med eko

I Radio Dalarna idag "avslöjar" man att jag har en ett år gammal dom på mig efter ett missförstånd isamband med en svensexa. I och med att en pskykopat och en kvinnomisshandlare (enlingt psykopatens upgifter) i dagarna har en kriminell förtalskampanj mot min person (polisanmäld givetvis) så kan man förvänta sig mer förtal, lögner och påhitt. Det är logiskt. Som jag tidigare skrivit så är det inte helt ovanligt att galningar dras mot politiker. Givetvis har bland andra Expo hakat på.

Vad det rör sig om var alltså början på en sexsexa, en rugbymatch utan tacklingar och boll inne i en affär och ett eländigt missförstånd. Förvisso kanske klantigt att som förtroendevald politiker försätta sig i en sådan situation, något egentligt fel har dock har utförsts och det vore mer än lovligt dumt att döma mig då. Det var det jag syftade på när jag i Radio Dalarna sa att detta inte bör påverka min förmåga att agera som politiker.

Att då slå upp detta som en nyhet medan man i andra partier tränger ihop mordbrännare med sexualförbrytare och förskringare utan att låta det påverka bevakningen av dessa partierna visar ju ju bara hur dåligt det svenska debattklimatet är, även i Dalarna och Borlänge.

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Även om brottet inte är speciellt smickrande så är det intressant att se hur media agerar för att få smutskasta de partier de inte tycker om. En mycket bra artikel på temat finns här: http://www.den-svenske.com/txt/EEVVkVlEFyXTjHZjNd.shtml

6:39 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Precis som du säger så är ju detta ingen hedersutnäming, även om jag i sak inte gjort något fel elller olagligt.

Det jävliga är ju när sådana här saker används just för att slippa sakdebatten med partier som ND eller SD.

6:49 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker inte att man är "kriminell" för att man dömts för snatteri.

Därför skadar denna händelse inte Jimmy trovärdighet som politiker nämnvärt.

8:23 AM  
Anonymous Anonymous said...

Man kan också se det som att sånt kommer därför att vi inte riktigt uttrycker oss tydligt. När tex sd tar i ordentligt så KRÄVER de att få definiera sig själva. Det är klart att ingen tar det på allvar. Och eftersom sd är den största parten på vår sida, så kan man ju självklart också smutskasta enskilda individer som går ut.

9:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

Även om jag inte är ett fan av Nd mer Sd, så läser jag din blogg lite då och då. Tycker det är pinsamt av sd att utesluta dig, partiledningens trovärdighet sjunker och sjunker...
Hursomhelst till artikeln; så står media för den andra pinsamheten, men man är väl van vid medias metoder vi det här laget.

3:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

kan du berätta lite mer ingående hur en rugbymatch inne på Ica (?) kunde sluta med att öl för 165 kr följde med dig ut?

1:46 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Själva poängen är ju att de inte gjorde det, det var ju saker jag haft med mig in och fick betala en gång till för.

1:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dessutom ljuger Camilla: hennes relation med Jimmy var INTE ett "skenförhållande", som hon påstår. Jag såg med egna ögon att det inte var ett platoniskt förhållande och Camilla sade t o m att hon "älskade" Jimmy.

Och de var tillsammans i nästan ett år. Om bara hälften av det Camilla skriver var sant skulle hon inte ha varit ihop med Jimmy i ett år, det säger sig självt.

Hon är bara bitter för att Jimmy gjorde slut med henne.

5:27 AM  
Blogger Christopher Sjöberg said...

Vad tänkte du på om du över huvud taget tänkte?

2:05 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Problematiken var väl just att inte tänkte.

Lätt att vara efterklok - inga mer svensexor med ICA-besök för mig kan jag ju dock garantera.

2:40 PM  
Blogger itsweden said...

Christopher:
"Vad tänkte du på om du över huvud taget tänkte?"

:-)
Ja, man kan ju undra förståss...

2:17 PM  
Blogger Röd Guling said...

Det var inte en wrestlingmatch då?

9:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

jag kan inte fatta varför det blir sånt liv om en sån här skitsak! Jimmy har ju inte slagit ihjäl någon för guds skull!

4:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, jag är nationalist och jag måste nog erkänna att jag snodde en godisklubba från Konsum när jag var fyra, grovt kriminell i de fyra somaliernas klass, eller vad?

12:19 PM  
Blogger itsweden said...

Anonymous, orsaken är väl att expo har drivit en kampanj en tid som går ut på att snaska i invandringskritiska personers privatliv. Påminner lite om hur det är i amerikanska presidentvalskampanjer ibland, fast på en lägre nivå.

1:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Även om Jimmy verkligen hade snattat
dom där sexpacken vilket han inte gjorde,
så anser jag detta vara en liten skitsak jämfört
med dom förtroendevaldas snedsteg och kriminella
beteende vecka efter vecka, månad ut och månad in,
år efter år.

I dagens samhälle, där kunden alltid tycks ha
fel samt behandlas som skit så är det inte bra
att försätta sig i situationer likn Jimmys, med
sexpacken i sportbagen och det borttappade
kvittot. För att inte misstänkliggöras så skulle han
vara tvungen att säga åt någon anställd "Dom här ölen
köpte jag tidigare idag" INNAN han gick in i affären.
Men vem fan tänker egentligen på sånt när man
har några järn innanför västen och bara vill ha lite kul?

Rent utsagt löjeväckande hur vissa butiker
bemöter sina kunder / potentiella kunder.
Stryk skulle dom ha. ;)

3:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sen kan man ju undra hur Camilla kunde vara tillsammans med Jimmy, om allt som hon skriver om honom är sant?

3:59 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Anonymous:
Jag var ju inte berusad när vi gick in där, även om några i sällskapet var det.
Och som du säger, vem sparar kvitton i dagar för några folköl?

9:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Jimmy,

Jag skulle vilka vet vad du tycker om att det nu visat sig att MASSOR av kandidater för ditt fd parti SD, är dömda för alla möjliga brott, och bra mycket värre saker än snatteri?

9:47 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Anonymous:
Det är ju givetvis inte bra, varken från SD eller andra nationalister.
I vissa fall tror jag att ledningen varit medvetna om det som hänt tidigare men sett att det nog gått att blunda för (även om man inte säger så till media om det avslöjas). Men i andra fall så tror jag att kandidater ljugit för ledningen ? Hur försvarar man sig mot stänt? SD är ju et tpolitiskt parti och har nog varken resureser eller lust att leta reda på vaje dom 20 tillbaka för varje kandidat.
Men i visa bitar har ju detta skätts amatörmässigt, det måste man nog säga.

Dock inte så amatörmässigt som i förra valet då Funebo höll på att sätta vem som helst på listor, bla en AFA:it.

Vad det gäller min egen dom så hade jag berättat om den när jag gick med i ND i februari, efter att media tog upp den så har jag erbjudit mig att lämna både min plats och partiet. Det har dock ND inte haft någon vilja att jag gör.

10:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Min blogg
http://blogg.expressen.se/smurfafrodite/
från en politisk motståndare

12:14 PM  

Post a Comment

<< Home