Wednesday, May 10, 2006

SSU:s personangrepp - en viktig del av valrörelsen

Inlägget nedan, då jag visade att SSU:s brist på internutbildning ställs bakom fester, besök på Crazy Horse och viljan att deltaga i kraveller utomlands, har inte setts med blida ögon från SSU. Påpekandet att allmänkunskapen i förbundet direkt inte är på högsta nivå rörde upp känslor i förbundet. Det var väntat, jag har till och med förståelse för SSUs reaktion. Det kan inte vara kul att behöva konstatera att den politsika bildningen i undomsförbundet är undermålig och att de skattepengar som man så ofta bluffat till sig går till helt andra saker än politik.
Nåja, det är trots allt valår i år, därmed så mycket viktigare för SSU att ängna sig åt allt annat än politik. Och det är lika bra det, som denna blogg har visat flera gåner så är inte politisk utbildning något som SSU prioriterar speciellt mycket. Och bevisligen inte något man skryter om heller direkt.

Jag själv tar poltik på allvar, vill förlorare inom SSU lägga ner tid och skattepengar på personangrepp, lögner, fyllefester och kravaller i Paris är det givetvis deras rättighet. Jag tror dock att jag fortsätter min linje att ta upp just ämnet politik i politiska sammanhang. Även om det retar SSU:s och deras oförmåga, men det överlever jag nog.

Trots allt - någon måste ju faktiskt stå för seriösiteten i debatten när regeringspartiets ungdomsförbund hellre vill festa och hetsa.

Skål SSU - lycka till!

4 Comments:

Blogger itsweden said...

Det mest anmärkningsvärda med ssu är att kriminalitet och nonchalans mot skattebetalarna är så utbrett. Jag menar att det är märkligt att ingen av medlemmarna har knystat om det omfattande medlemsfusket. Till och med Hells Angels kan ha svårt ibland att hålla så tätt för att skydda sin verksamhet. Det säger kanske en del om den allmänna miljön inom ssu.

Att bli medlem i Hells Angels betyder att man är medlem på livstid, samma mentalitet inom ssu tydligen om man får tro Kjell Olof Feldt som fortfarande är medlem i ett ungdomsförbund trots att han är över 70 år och inte önskar ett medlemsskap där.

2:02 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Stod i en lokaltidning om en SSUare som registerat sina husdjur som meldammar....

2:18 PM  
Blogger itsweden said...

Där ser man. Grunden för kriminella beteenden är respektlöshet och när en ssuare gör sådär så har han visat ganska klart vilken respekt han har för skattebetalarna.

2:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

Arma husdjur.Vad har dom gjort för ont för att utsättas för detta grymma öde:-))

5:50 PM  

Post a Comment

<< Home