Friday, February 10, 2006

Fegt Sverigedemokraterna svek

Precis som jag förrspått så vek SD ner sig när deras riktigt stora gratischans kom. Man visade sig varken ha kunskapen eller modet att driva en nationalitisk politik när allt kom omkring, inte ens kunde man föra en demokratisk linje visade det sig. Istället vek man ner sig, som de knähundar som man är, från minsta lilla påtryckningar från Säpo och UD. Den chans man väntat på sedan 1979 kastade man bort på grund av personlig bekvämhet.

Det är trist att jag är utesluten, det gör att jag inte kan lämna SD i protest. Den som trodde att SD var ett nationalistiskt parti känner sig förlöjligade idag, deras partiledning har sålt ut dem. Utan förklaring givetvis, och utan att ens få något för det. Viktigare än så var inte politiken och större än så var inte övertygelsen.

10 Comments:

Blogger itsweden said...

Jag anser också att dom skulle ha stått på sig lite bättre. Hur mycket har hänt efter att de försökt förbättra imagen egentligen? SD kallas fortfarande för både rasistiskt och främlingsfientligt, senast av Laila Freivalds som trots att SD tar ansvar (?) för bilderna kallar dom för bland annat extremister.

12:00 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Med samma logik skall SD lägga ner alla formewr av partiarbete, annars kan de reta upp AFA!

5:24 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Tyvärr är den chansen nog rätt minimal.

Det enda detta har visat är två saker...

1. SDs ledning har inte varit mogna det ansvar det fått.
2. SDs ledning är väldigt lättstyrda av sina politiska fiender.

Inte så konstigt att jag röstade på Jansson va?

12:27 PM  
Blogger itsweden said...

Andreas:
"Svenska folket vill inte ha extrema människor i riksdagen."

Det är inte säkert. Mycket av den vidriga Gudrun Schymans popularitet bygger på just extremism. Fast jag tror att principfasthet är mest övertygande för de flesta.

"Så det faktum att vi tog bort bilderna, sett från gemene svenskens ögon, var bara positivt."

Njaa, det beror på om ni nu nyttjar chansen att belysa att motståndarna inskränkte yttrandefriheten.

"Lagom är bäst är på många sätt beskrivande för svenskar."

Så länge det inte provas något annat. Men det går att tänja för gränserna för lagom och jag komemr att återkomma om just det när jag har tid.

"Enligt mig var det bra att dom tog bort bilderna. Nu när läget är som det är behövs inte svenskar göras till måltavla av de fanatiska tokmuslimerna. "

Det vore naturligtvis ett enormt nederlag om någon kom till skada på grund av publiceringen.

"Men återtas inte idén senare så blir jag verkligen besviken på Jomshof och Åkesson."

Jag tror inte att det är så stor mening i att köra det ett varv till, det kommer att förringa bilden motreaktionen i första vändan. Däremot att belysa frågan om yttrandefrihet och de reella möjligheterna att kritisera invandringen.

3:02 PM  
Blogger itsweden said...

Får nog hålla med Jimmy här, SD bjöds på chansen att visa hur det står till med yttrandefriheten och har hittils inte utnyttjat den tillräckligt.

Jag gillar också Mikael Jansson och har reggat mig på hans sida för att diskutera på forumet där, i alla fall läsa vad som sägs där. Men jag tycker ändå att Jimmy Åkesson har visat potential i sina offentliga framträdanden. Hoppas på att utvecklingen trots allt går åt rätt håll.

3:07 PM  
Blogger Weine Berg said...

Dags att uppdatera, Jimmy!

9:05 AM  
Blogger itsweden said...

Ja, dä ä dä

11:50 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Internetleverantör har fortfarande SD-K nersläckt, ändå dök den upp på nätet igen dagen efter. Det är faktiskt så lätt att man helt enkelt kan söka sig till en ny leverantör.

3:11 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Det beror nog på vilka företag man väljer, och vilka hot UD/SÄPO har framfört. Hur som helst fick de ju som man ville, SD vek ner sig.

Hur många besökare SD-K har vet jag inte precis, jag som åtminstone tidigare haft bra insyn gissar nog på att det kan röra sig om ca 5.000 under en normal dag.

5:02 AM  
Blogger itsweden said...

Jreb:
"fast det är klart att en
enbda våldtäckt av en bl-tte gör
mer än 1000 flygblad"

Jag anser att det inte gör det. Toleransen mot våldtäkt är tämligen skyhög bland antirasisterna och den inställningen påverkar mer vanligt folks inställning också.

2:38 AM  

Post a Comment

<< Home