Thursday, July 08, 2010

Lögner om mig på Wikipedia

Wikipedia blir mer och mer en anslagstavla för de politiskt korrekta i Sverige där det som tyvärr många ser som något objektivt är fyllt med både propaganda i form av det man vill framhävda och censurera det som man vill dölja. Expo-journalistik således.

Ett exempel är sidan om Tobias Hubinette där man cesurerat vad han själv offentligt skrivit i tidningar i sitt eget namn, just för att detta visar vilken politisk extremist denna främling är.

Ett annat exempel som logiskt nog ligger närmare mitt eget intresse är sidan av mig som ockuperats av politiskt motståndare i syfte att ge en overklig och lögnaktig bild av undertecknad. Vänner och sympatisörer till mig har försökt sitt bästa för att Wikipediasidan skall ge en rättvis och objektiv bild av mig - till ingen nytta och en del av dessa demokrater har till och med blivit bannade från hela uppslagsverket. Så mycket för det seriösa i projektet numera.

Detta är något av de främsta lögnerna:

- Titlar; på varje sida om politiska personer finns en del titlar som berättar om personen. Hos mig har man lagt in "Politiker", "Statsvetare" då jag har en Fil Kand i statsvetenskap från Örebros Universitet samt "Författare" då jag skrivit sex utgivna böcker. Alla dessa tre titlar har försvunnit, även om titeln "Politiker" återkom efter någon kanske tyckte det var svårt att censurera detta så jag suttit i SD:s partiledning i längre än ett decennium.

- Böcker; som sagt försvann titeln "Författare" och då samtidigt alla hänvisningar och källangivelser till de sex böcker som jag har gett ut på två olika språk. Dessa böcker tycks inte ha existerat, detta trots att vissa av dem sålts offentligt i längre än 13 år.

- Uppgifter från Expressen; 2006 påstod Expressen felaktigt att jag hade blivit värvad av PiratPartiet i en artikel om deras parti, denna belagda uppgift togs bort.

- Uppgifter från politiska partier; jag blev efter valet 2006 erbjuden att bli partisekreterare i modellen Linda Rosings projekt Unika Partiet, denna belagda uppgift har också censurerats bort.

- Försvar; i mars 2006 blev jag dömd för ett ringa brott som där jag i TV, press och media ett flertal gånger intygat min oskuld. Alla citat och källor i etablerad media, till och med Expo, till att jag understryker min egen oskuld censurerats bort.

Dessa fem punkter visar att bilden av mig som ges på denna Wikipedia-sida är fullkomligt felaktig, och att detta är medvetet. Egentligen är väl inte detta så märkligt, det är inte första gången det skrivs lögner om mig eller andra på nätet eller media. Vad som dock gör detta mer allvarligt än vanligt är emellertid att denna lögnaktiga artikel ständigt ligger främst när man Googlar mitt namn - något som eventuella arbetsgivare gör om man är aktuell för en tjänst.

Problemet existerar således, men mest besvikelsen kring att extremister som inte ens träffat mig medvetet lägger ner tid på att sprida en felaktig bild av min person. Detta trots att jag inte varit politiskt aktiv på många år.

11 Comments:

Anonymous Nicklas Eriksson said...

Men Jimmy, visst har du varit politiskt aktiv. Dock kanske inte partipolitiskt, men det är ju i högsta grad politik du har ägnat dig åt på min blogg.

Att du kallar Hübinette för främling är intressant. Nu vet jag inte vad ditt (nya...) parti har för inställning till adoptivbarn, men ditt gamla, som du har agerat försvarare åt i alla år, ser ju positivt på adoptivbarn som assimilerats in i svensk kultur.

Menar du att jag har rätt när jag säger att det var ditt allmänna rashat som fick dig utslängd ur SD?

Kul att du skriver igen förresten. Det gör att vi kan slänga käft mer aktivt.

2:27 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Nej, att skriva på några bloggar och forum kallar jag nog inte att vara politiskt aktiv, det är ju mer ett tidsfördriv utan större värde. Att blogga kanske är någhot mer seriöst dock.

Oavsett vad man tycker om adoptionspolitiken i övrigt måste ju Tobias Hubinette vara typexemplet på ett adoptionsbarn som verkligen inte lyckats anpassa sig i Sverige. Inte bara att han är hatiskt mot allt svenskt (och allt vänsterländskt) och en psykiskt sjuk återfallsförbrytare, han är ju också av åsikten att han kidnappades hit av själviska sjenskar (vilket ju ger frågan varför han inte drar hem då, men det är ju en annan debatt).

Jag får tacka för ditt besök och hoppas att jag kan återskapa debatten som var här för några år sedan.

7:33 AM  
Anonymous Nicklas Eriksson said...

Tänk på vad du skriver. Inte för att jag kommer att stämma dig för det, men Tobias Hübinette själv kanske gör det. Och med tanke på praxis som uppstått i stämningshärvan är det garanterat 5 lax in till Tobias på det uttalandet.

Så då menar du alltså att det är hans hud- och hårfärg som gör att han är sämre än du och jag? Eller dig, för jag är ju trots allt kommunist och det innebär väl att jag är lägre stående än du enligt dig.

8:13 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Dommarna på Hubinette är ju offentlig handling, så en anmälan har han nog inte så mycket för.

Nej, jag ser inte olika värden mellan olika folkgrupper, men visst finns det olikheter. Och då inte bara i kulturerna som vissa i SD vill ge intryck av. Men alla folkslag har givetvis samma rättigheter, det är ju det centrala i etnopluralismen.

Sedan ger jag inte helller människor olika värde pga av ideologis övertygelse. Kommunismen är givetvis en väldigt dålig ideologi, men skall ha samma rättigheter som nationalismen och alla andra ideologier. Enkel demokrati alltså.

9:09 AM  
Anonymous Nicklas Eriksson said...

Ooops, tryckte innan jag hade skrivit namn.

12:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nej jag menar inte anmälan, det vet alla är bortkastad tid. Jag har blivit polisanmäld för förtal åtminstone 4 ggr och det har aldrig ens gått till åtal. Jag menar civilmål. Där skulle du förlora enligt prejudikaten, men skitsamma.

Fast kommunismen är liksom inte en ideologi utan ett samhällsskick som hittills aldrig prövats. Ideologin heter marxism. Också skitsamma egentligen. Jaja, bra att du klargjorde.

12:35 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Kommunismen har prövats i den form den kan existera i, kring 160 miljoner döda blev notan.

6:50 AM  
Anonymous Nicklas Eriksson said...

Nej, det som prövades där var en nypa stalinism och resten militarism och diktatur i en geggig gryta.

Det klasslösa samhället kan bara införas av arbetarklassen, inte av något parti, politbyrå eller hemlig polis.

Som en parentes: intressant att jag får "nolye" som kan utläsas som "ingen lögn" som word verification på det;)

1:46 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jag skulle väl säga att Pol Pot kom så nära ett klasslöst samhälle man kan komma. Ingen vacker syn. *väl medveten att du inte håller med om det heller*

Men att vara trotskist är ju på ett sätt en väldigt lätt position att ha iom att inriktningen aldrig haft det minsta lilla inflytande någonstans i världen.

5:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag läser din blogg ibland och blev intresserad av dina böcker, var får jag tag på dem?

3:35 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Tackar, de flesta är dock nog inte helt lätta att få tag i. De SDU sålde tog slut redan samma år de släpptes (har funderat att lägga ut dem som PDF-filer iofs), dom om Ultima Thule gavs ut om dem så frågan får nästan ställas till deras företag. Skriften om SD säljs inte längre av SD, men jag har väldigt många ex (skicka ett mail om du är intresserad).
Så har vi ju mina memoarer, de kommer att säljas av ND så fort de kommer ut.

5:46 AM  

Post a Comment

<< Home