Monday, July 26, 2010

Kaka söker maka

I det senaste numret av den odemokratiska fackföreningstidningen Arbetaren skriver Expos Daniel Poohl en debattartikel. Sammanhanget är inte så konstigt, dessa antidemokrater har ofta fått annonsera i Expo, det var i Arbetaren Expos grundare Steig Larsson först framförde sina idéer på att avskaffa mötesfriheten och inom Syndikalister finns det höga representanter som flera gånger dömts till fängelsestraff för våldsattacker mot Sverigedemokratiska företrädare. Fast att förvånas över banden mellan Expo och dessa antidemokrater gör sig knappast.

Det gör det väl egentligen heller att Poohl i artikeln nu efterlyser en "tydlig ideologiskt hållning" mot SD av de odemokratiska kravallungarna i Syndikalisterna, men jag kan ändå inte låta bli att minnas vad Poohl med energi försökte övertyga mig om när vi träffades i Orsa i samband med det lokala omvalet 2003. Min poäng var att Expo:s journalister främst är politiska aktivister med en tydlig politisk agenda, Poohl menade att Expo inte alls hade en agenda utan bara var en seriös pressröst i objektivitetens tjänst. Om Poohl ljög då eller om man helt har bytt inriktningen på sin verksamhet kan vi ju fråga oss - eller inte.

5 Comments:

Anonymous Ella said...

Du undrade vilken värld jag levde i.. Jag lever i en värld där jag inte får in en enda stavelse och ändå är nöjd.Men om jag jämför det problemet med de egenskaper vissa andra i vårt samhälle har så tycker jag att jag är exemplarisk!

Gjorde SD- kritiken ont?

Vänligen/ www.metrobloggen.se/kontroella

8:08 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

"Gjorde ont"? Verkligen inte, det var snarare småroligt att se din märkliga syn på livet och förnekande av att människan inte bara födds in i och utvecklas i kollektiv utan också lever hela sitt liv som flockdjur. SÅ om okunskap är exemplariskt är du en föärebild till liberaler världen över.

8:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Våra individuella egenskaper styr oss i större utsträckning än vad "flocken" gör! Visste du att Hitler också hänvisade till djurlivet när han drev sin propaganda? Varje människas upplevelser och erfarenheter är unika! Därmed kan man som individ aldrig hållas ansvarig för något man aldrig gjort bara för att man är ett "flockdjur"! Vi må vara tvungna att samspela med varandra men vi är våra egna individer.

Men om du hade delat min uppfattning om människans individuella ansvar då hade du ju inte varit en sverigedemokrat. Hade SD accepterat individen så hade ju SD inte existerat!

3:08 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

En stor del av civilisationen är ju att kunna ge indivuduell frihet och kollektivt ansvar.

5:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tjena Jimmy!
Första gången jag besöker din blogg.
Kul att du fortfarande sympatiserar med Sd.

Daniel Pohl har för mig personligen "erkänt" eller snarare medgivit att "han skriver utifrån ett vänsterperpektiv" och att "det inte finns några objektiva journalister"

Denna episod finns dokumenterad och kan säkert bekräftas av Daniel Poohl själv, såvida han inte väljer att ljuga. Det vore i så fall inte den första lögnen från denne herre.

Detta sagt efter Jimmie Åkessons sommartal i Sölvesborg. Han åt en kebabtalrik i väntan på tåget hem och ville ha en intervju med en Sd-anhängare som mig, men han fick fet-nobben.
Den herren är något av det mest vänstervridna jag kan tänka mig.
Så har han påstått sig vara "journalist" så skarvar han friskt. "Propagandamegafon" är mer rätt.

Förresten såg jag på nätet att Jeerlerup ville sälja sin påhittade dagbok om sitt "antirasistiska arbete".

Det fanns ingen dagbok, men han erbjöd en wallraffare som poserade som journalist att skriva en helt påhittad historia i dagboksform.

Fråga honom om han har påbörjat den ännu. Mycket nöje. Den killen har megalomani. Dessutom verkar han njuta av att vara en manisk person med SD-fixering.
Det enda du kan vara säker på att han ljuger som en häst travar.

4:48 PM  

Post a Comment

<< Home