Wednesday, February 28, 2007

Loddan antar utmaningen

Jag besökte Anna-Lena Lodenius blogg (http://annalenalodenius.blogspot.com/) och såg att inte heller hon var speciellt imponerad av Moderaternas pajasjippo "Årets Arbetare" (där vinnaren får en middag med S-O Littorin, inga dåliga vinster med andra ord).

Våra tips på vinnaren skiljer sig dock något. Så här formulerade sig Loddan:
"-Tillåt mig gissa lite om vad pristagaren inte är: Kvinna. Anställd i offentlig
sektor. Stridbar i facket. Invandrare. Låt oss gissa på en gammal hederlig
arbetare i produktionen. "

Mitt tips är lite mer kortfattat; Invandrare (eller etnisk främling om jag skall fördjupa mig). Jag skrev detta som ett inlägg på hennes blogg och för att sätta lite puff i inlägget menade jag att vi kan slå vad om en bok, hennes "Gatans Parlament" mot min bok "Je Ne Regrette Rien" om mina år i SD (kapitel 7 färdigt nu, dagen W närmar sig med stormsteg) och förloraren skulle skriva någon form av förnedrande hälsning i vinnarens trofé.

Jag trodde jag inte jag skulle höra mer om detta så jag blev en aning förvånad när Anna-Lena Lodenisus skrev och accepterade. Så, med det är titanernas kamp är i gång - kapitalvaror av historiskt värde står på spel!

Vem skall vinna: den intoleranta högerextremisten eller den fördomsfulle socialdemokraten? Moderaterna är de som har bollen i handen...

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Haha, härligt initiativ. Lycka till Jimmy :p

8:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

"Titanernas kamp"--jo jag tackar:-)))

8:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Jimmy,

Kan du inte skriva lite mer om nd på din blogg?

8:10 AM  
Blogger itsweden said...

Det skulle jag också vilja. Eller i alla fall någon diskussion i en nd-fråga.

8:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag gissar att det kommer när hans bok är klar

10:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hur många år var du med i SD jimmy?

4:58 AM  
Blogger itsweden said...

...och när du får tid kunde du gärna få uppdatera bloggen. Börjar kunna inläggen utantill nu :-)

5:39 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jo jag har nog varit lite lat, men också drivits av någon form av skrivkramp. Och texter blir sällan bra när man forcerar fram dem.

Jag förstår faktiskt inte hur jag kunde framställa så väldigt mycket texter, flera som jag tycker är bra än idag, under mina år i SD.

7:55 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jag tycker väl egentligen att jag inte riktigt har rätt att kommentera ND i viktiga frågor då jag bara är en passiv medlem. Jag har väl tänkt att uttala mig i några fler frågor men då är det främst Nationell Idag som är aktuell. Men det är väl inte omöjligt att detta förändras något när väl boken är klart. Det ligger dock lite längre fram i tiden, jag är på år 1998 nu.

Jag gick med som medlem i SD 1992, fast jag hjälpte partiet även innan detta. Utesluten blev jag i november 2005.

8:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Så behandlar man sina trotjänare alltså. Vilka idioter.

7:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Micke:

Vet du anledningen till att Jimmy blev utesluten?

7:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja Jimmy är nationalist, ett solklart fall för uteslutning i dagens SD

9:51 AM  
Blogger itsweden said...

Anonymous:
"Ja Jimmy är nationalist, ett solklart fall för uteslutning i dagens SD"

:-)

2:23 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Ja, så enkelt är det faktiskt! Det är bara att läsa förslaget på nytt invandringsprogram.

Nationalismen ut, statsnationalismen in.

5:37 AM  
Anonymous Anonymous said...

JImmy var högt uppsatt i SD under flera år.

Undrar varför han inte får några uppdrag i ND...?

8:20 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

För att jag inte vill kanske?

8:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Partier brukar fungera så, det krävs att man ber om ett uppdrag innan man tilldelas det

3:58 PM  

Post a Comment

<< Home