Tuesday, November 07, 2006

Tystnad från Expo - som vanligt

I den av Expressen utgivna upplagan av Expo som kom efter valet så stod följande att läsa om SDU, undertecknad och Jimmie Åkesson om SDåret 2000:

Ungdomsförbundet följde i moderpartiets spår och valde 2000 den första
ordföranden som inte hade någon anknytning till vit makt-världen. Jimmie
Åkesson, då ledamot i Sölvesborgs kommunfullmäktige, ersatte Jimmy Windeskog.

Både den som känner till mig och känner Jimmie gör givetvis stora ögon. Vilken form av bakgrund menar de att jag skulle haft? Och vad tror de om Jimmies bakgrund?

Jag frågade Expo om detta i ett mail till dem 11 oktober vad man hade som grund för detta märkliga påstående. Det gick som vanligt när det gäller Expo, inget svar ges och ingen källa för sina helt unika uppgifter.

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

De kanske inte tycker de behöver svara på frågor från dig?

Tidningen har f.ö. varit ute länge.

10:20 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jo att Expo helst inte svarar på frågot är ju sedan länge välkänt.

Tidningen har varit ute länge, jag ville också vänta lite extra för att se om Expo skulle svara på min fråga om varför man framför något så falskt.

Mvh
Jimmy

11:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Expo bygger ju hela sin verksamhet på att fabulera fritt samt göra hönor av fjädrar. Detta är mycket välkänt efter alla år med dessa patologiska mytomaner och anti-demokrater.

4:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

de ser dig nog som en "föredetting" numera...

9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ett försök till klargörande i den här frågan (jag är inte Expo-anknuten, inte nazist eller Sverigedemokrat, utan bara ute efter att reda ut förvirringen).

De baserar nog det på din gamla BSS-vurm (du ska ju ha röstat på BSS i skolvalet 1988), och de anser visst att BSS tillhör "vit makt"-världen. Sen hävdar de ju att du var SD-aktivist under SD:s "bruna" år (kring 1993). De säger sig ha siffror på att uppemot 50% av medlemmarna var dubbelorganiserade och kopplade till nazigrupper på den tiden och var tredje styrelsemedlem nazianstruken.

Förmodligen är formuleringen i Expos Expressenutgåva en groda, är i min gissning. I annat Expo-material beskrivs ju du, Windeskog, som "en representant för den nya sortens prydliga SD-aktivist med akademisk framtoning", och en person som fördömt de nazistiska elementen i partiet. Det enda frågetecknet som kan resas, och som Expo också gjort i något sammanhang, är varför du, som alltid påstått dig vara demokrat, anslöt dig till Sverigedemokraterna 1992-1993, som då var rätt så nedlusat med nazikopplingar?

[Källan jag hämtar infon ifrån är Expo-utgivna boken "Sverigedemokraterna - den nationella rörelsen"]

Och censurera för guds skull inte det här, censor-Windeskog, för det är rätt klargörande och intressant info för det fåtal som följer din blogg.

10:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Men din otacksamma fan. Ge fan i att censurera mig. Jag gör dig ju en tjänst.

11:51 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Du menar alltså att Expo är fulkomligt galna i sin journalistik? Jo det är nog den mest logiska förklaringen du har hittat där.

12:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kan det inte hänga ihop med att du besökte Vit makt-konserter så sent som 1995?

4:26 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jag på "vit makt-konserer"? Skulle det vara när jag såg Boppers på Grönan 95?

1:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nej, jag tänker mer på spelningen med Pluton Svea, Odium och Storm. en konsert där pengarna gick till föregångaren till Gula Korset. Du har väl inte glömt den spelningen? Klarström var ju ändå med och pratade lite på scenen efter banden spelat. Kan ha varit 1994 men jag tror det var 1995.

1:57 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Att jag skulle ha bevittnat något liknande sällskap är faktiskt bland det roligare påhitt kring min person jag har hört.

Skall man blanda in verkligheten i detta så fallaer ju påståendet på en gång, men det är säkert sådana här anonyma mytomanfantasier som Expo som sagt använder sig av i detta fall.

Och om någon undrar, Expo har fortfarande inte svaret - hur de nu skulle kunna det utan att erkänna att man ljuger.

4:51 AM  
Blogger itsweden said...

Det gör ju att man undrar över resten av expos artiklar. "Tidningen" bygger på att läsarna är ungefär lika kritiska som en muslim som läser koranen.

1:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Den andre -förre anonymous skrev
"detta är rätt klargörande och intressant info för det fåtal som följer din blogg".Vi är inte så få
som följer denna Blogg bara för
att det är en begränsad krets som
skriver i den.Den har sitt värde
eftersom det är ett av dom få
ställen där SD:are och ND:are kan
språka med varandra,vi kan göra
det eftersom Windeskogh har
bakgrund i både SD och ND.Den är
liksom en slags mötesplats för
både SD:are och ND:are som inte
tycker om Nazism (och andra former av extremism),den har en
viktig funktion denna blogg.

8:48 AM  

Post a Comment

<< Home