Friday, January 27, 2006

Farväl Bosse

Vi har aldrig träffats, men han känns ändå som en av mina bästa kamrater, hur ofta har man inte studerat till hans eftermidagassändningar? Radiojournalisten Bosse "Ramone" Johander på kanalen Rockklassiker.se. I nästan sex år hade han sändt radio i Sveriges kanske bästa radiokanal (tillsammans med vinyl107.se), nu har han fått lov att gå tack vare besparingar av ägarna. En synd och skam att skicka bort deras bästa programledare, både för mig, honom och hans vänner och sin stora lyssnarskara. Men han gick ut med fanan i topp, under hans sista sändning i fredags var studion fylld med vänner, öl, blommor, vodka, gäster, whiskey, bajengrejer, skumpa och live-framträdande. Avslutningen var fenomenal. Bandet Toppers gittarist slog sönder sin gittar i direktsändning - i radio.

Tack för alla dessa år Bosse och tack för all ny musik du har lärt mig finna, både jag och Krazy Kriss K hälsar dig. Jag är inte ensam om att sakna dina eftermidagar! (men jag lever med förhoppningen om att du är tillbaka i etern förr eller senare).

1-2-3-4!

http://www.rockklassiker.se/

9 Comments:

Blogger Martin Tunström said...

Bra information, visar verkligen bevis på dina djupa ideologiska kunskaper!

6:18 AM  
Blogger itsweden said...

"Bandet Toppers gittarist slog sönder sin gittar i direktsändning - i radio."

LOL :-)

3:10 PM  
Blogger itsweden said...

Jag länkade din sida nu Jimmy. Skulle väl ha gjort det för längesedan.

7:20 PM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Tragiskt med människor med grova mindrevärdeskomplex (och dåligt med politisk kunskap). Å andra sidan är det ju inte så märkligt att detta drabbar SSUare då deras skandaler bara blir värre och värre och värre...

3:33 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jag ber om ursäkt z999 att jag inte har känkat till dig tidigare (som du ser så är länkdelen väldigt eftersatt)....

Nu är det givetvis fixat, de andra som borde vara där får jag komma med senare.

10:22 AM  
Blogger itsweden said...

Tack Jimmy!
Alltid kul att bli länkad från en av de bloggar som håller klass. Bland det som jag uppskattar mest här är att du är så kunnig på en del av den nationella rörelsens historia som man (av naturliga skäl kanske) inte finner hos bloggar från yngre personer. Jag tänker på ditt blogginlägg om Åke Bylund bland annat.

Jag var rädd ett tag att du skulle sluta blogga när du blev utesluten ur SD men till min glädje blev så inte fallet.

11:04 AM  
Blogger Jimmy S. Windeskog said...

Jag tackar för alla säkra ord, du får läsa min skrift om mina år i SD när den kommer. Den innehåller en del intresanta historier om svensk demokratisk nationalism (och för alla er som tjuvkikar, nej det blir givetvis ingen Funebobok).

11:11 AM  
Blogger itsweden said...

Ser fram mot den boken Jimmy.

"och för alla er som tjuvkikar, nej det blir givetvis ingen Funebobok."

:-)

11:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja vad ska man säja !!!
Jag saknar mina favorit progamledare så otroligt mycket på 106,7 Rockklassiker, Dr Rock och Bosse Johander sedan dom fick gå på grund av besparingar är Rockklassiker helt värdelösa!!!!
Både Dr Rock och Bosse kom till stationen 1999 när dom bytte namn från Klassiska Hits till Rockklassiker Dr Rock sände förmiddagar. Januari 2004 blev Doktorn varslad. 4 år av ren glädje att lyssna på,Han hade en enorm kunskap i ämnet rockmusik och det är få som slår honom på fingrarna där,Plus att han vågade säja vad han tyckte i etern!!
Bosse sände nästan 6 år även han vågade säja vad han tyckte och tänkte i etern!! Han hade dock inte lika stor kunskap i rockmusik
I dag går det inte att lyssna på denna skit kanal! man kan inte sparka proffs och sedan behålla sopor?? och sedan ersätta Dr Rock och Bosse med så otroligt dåliga och okunniga programledare som fredrik och Dave??

Tack för ordet
Håkan & Mia

5:21 AM  

Post a Comment

<< Home