Wednesday, September 28, 2005

Inget bekymmer angående Wickström

Min nya kamrat Martin Tunström, SSU Helsingborg, har på sistone ängnat en stor del av sin personliga blogg till min person. Det är svårt att inte smickras av att man tydligen ser till att SSU:are ligger sömnlösa om natten.

Nu är Tunström ingen människa man lägger ner speciellt mycket tid på eller går i polimik med, springpojkar är inte riktigt värda det besväret. Däremot skall jag passa på att svara på att han tydligen har problem med att jag satt bredvid SD Mölndals Reine Wickström när vi firade att Mikael Jansson fyllde 40 år tidigare denna månad.

"Att Wikström sitter brevid Windeskog verkar dock inte bekymra Windeskog". Så skriver Tunström på sina sida. I detta påstående har han, för en gångs skull, helt rätt. Jag känner Wickström som en bra partikamrat, en påläst nationalist och friskt kämpande patriot. Jag skäms verkligen inte för att jag känner människor som Wickström, han är snarare en bra förebild med sitt osjälviska arbete för en ung SDU:are på västkusten.
Och ju mer PK-människor som Martin Tunström mår dåligt över att jag umgås med folk som Wickström, ju mer ser jag upp till Reine.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home